چگونه لکه ها را از روی فرش پاک کنیم ؟

 

 اگر نوشیدنی ریخته شده تنها آب باشد، نگران نباشید . تنها کاری که لازم است  انجام دهید خشک کردن مایع ریخته شده با استفاده از یک دستمال نخی تمیز  از روی فرش می باشد دلیل اینکه میگوییم محل ریختن آب خشک شود این است که اگر حجم زیادی ازآب به تار و پود فرش نفوذ کند رطوبت داخل فرش باعث پوسیدگی در آن تکه از فرش میشود  و امکان دارد در زمان شسشتشو با دستگاه های اتومات آن تکه از فرش دچار پارگی شود. .

 

لکه قهوه را سریع پاک کنید !

 

هنگامی که نوشیدنی ریخته شده بر روی فرش ، قهوه باشد بلافاصله برای لکه زدایی قهوه از روی  دست به کار شوید ! چرا که قهوه به سرعت رنگ میدهد و خیلی زود لکه آن بر روی فرش  تثبیت میشود . قالیشویی غرب با ارائه راهکارهایی شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت میکند.

 

راهکارهایی آسان جهت لکه زدایی قهوه از روی فرش :

 

زمانی که قهوه ریخته شده بر روی فرش هنوز خیس و تازه است شانس شما برای از بین بردن لکه بسیار زیاد است و میتوانید تنها با مقداری آب و یک دستمال خشک محل لکه را تمیز کنید به این صورت که ابتدا با کمک دستمالی خشک و تمیز  که قدرت جذب بالایی داشته باشد تمام مایع خیس قهوه را  از روی فرش  جمع کنید سپس با استفاده از دستمالی مرطوب و مقداری آب محل لکه را محکم بکشید و بعد ار پاک شدن لکه ، با دستمالی تمیز خشک کنید .

 

با مایع ظرفشویی لکه قهوه را پاک کنید :

 

این روش برای لکه هایی مناسب است که زمان بیشتری گذشته و رنگ قهوه بر روی فرش تثبیت شده در این روش از یک استکان آب و چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید  پس از آن آب و مایع را ترکیب کرده و با اسفنج محل لکه قهوه را محکم بکشید و سپس با دستمال خشک کنید .

 

لکه زدایی قهوه

 

ماست ، پاک کننده ای قوی جهت زدودن لکه قهوه

 

برای زدودن لکه از روی فرش میتوان از چند قاشق ماست استفاده کرد .

ماست هارا روی محل لکه بریزید و تقریبا 10 دقیقه منتظر بمانید سپس با قاشق ماست ها را جمع کنید و با دستمالی خشک و تمیز و مقداری آب محل لکه را پاک کنید به یاد داشته باشید که هرچه مدت زمان ایجاد لکه قهوه بر روی فرش کمتر باشد قدرت پاک کنندگی ماست بیشتر است و هرچه مدت زمان بروز لکه بیشتر باشد برای از بین بردن کامل لکه باید این مرحله را چندین بار تکرار کنید.

 

ماست لکه زدای قوی برای قهوه

نکته قابل توجه :

 

قهوه طوری است که وقتی روی فرش ریخته میشود به آسانی پخش میشود و به اکثر مناطق فرش رنگ میدهد به همین دلیل باید برای پاک کردن لکه قهوه از روی قالی از خارج به داخل دستمال رابکشید یعنی از اطراف و خارج لکه شروع کنید و به قسمت مرکزی لکه ، دستمال را حرکت دهید به این ترتیب بجای اینکه لکه پخش شود در یک نقطه جمع میشود.

در صورتی که غلظت و میزان قهوه ریخته شده زیاد،  و لکه قدیمی است و بیشتر در مناطق روشن و سفید فرش نمایان است بهتر است از خدمات قالیشویی مورد اعتماد و اطمینان خود کمک بگیرید .